torsdag 11. desember 2014

1 halv år på Interiør og Ustillingsdesign



PTF


I faget Prosjekt til fordypning har vi hatt ungdombedrift.
i starten av ungdomsbedriften, fikk vi forskjellige roller i UB 

Da måtte vi på kurs som f.eks markedsføring.
jeg og Johanne dro på markedsføringskurs for å lære litt om markedføring innad i bedriften.
vi lærte hvordan vi kan bruke sosiale media for å markedsføre f.eks produktene.

vi lære at sosiale medier er den beste plass for å markedsføre seg i disse dager. 
samt at logo var veldig viktig, og det å ha et slag ord. 

på kurset fikk vi masse tips og vi opprettet facebook og Instagram. 
u/navne UB Refekti 

Vi var også på julemesse, det gikk greit. 
dagene før hadde vi neste ikke noe klar.
så vi bestemte oss for å bruke fredagen, for å lage ferdig ting. Slik at vi kunne selge noe.

Men alle var ikke enige i å være på skolen etter skoletid, å det synes jeg er dom og veldig irriterende fordi, vi som ble igjen måtte jobbe dobbel så hard, vi hadde heller ikke lyst til å bruke en fredag på å produsere. men vi gjore det for å kunne komme på messen med noe. 

men selvfølgelig så får vi jo timene igjen. 

jeg synes UB har godt opp og ned. 

men jeg håper det kan gå mot lysere tider, å at vi klarer å ha nye produkter til fylkes messa i mars.
for min det gjør det ingenting om vi ikke kommer oss på klasse tur.

jeg er bare ute etter å lære noe om hvordan man driver en bedrift. 

Til nå har jeg lært at det ikke er lett å ha en Bedrift, det er mye jobb.

Neste halv år, vil jeg at vi skal bruke mer tid på å planlegge, å at alle skal bli med på det.

dette har vært et fint og lærerrik halv år.



Tusen takk Torunn :D 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar